NRD Начало
Четвъртък, 18 Септември 2025
Начало Под прожектора Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“
144
Под прожектора

Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“

Посещението ми в галерията Александър (Alexandre Gallery) за изложбата „Орнитология“ (Ornithology) разкрива още по-ясно връзката между неговата концепция и културните препратки. Паралелите между музиката и живописта са очевидни. Изложбата включва десет маслени и алкидни платна от 2024 и 2025 година, както и седем гуаши, създадени между 2010 и 2025 година.

| 17 Септември 2025, 23:25 ч.
Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“
Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“
Снимка © DPA

През 2006 година, при разговор със Стивън Уестфол (Stephen Westfall), той разказа за своето дългогодишно влечение към възможностите на изкривената мрежа. Тогава той свързва Агнес Мартин (Agnes Martin) с Паул Кле (Paul Klee), търсейки нови начини за изразяване чрез структура, която съчетава различни културни елементи. В неговата работа присъстват нативо килими, снимки на Уолкър Еванс (Walker Evans) и дори табла за резултати от NASCAR. Този микс от символи и знаци създава усещане за структура, която е едновременно самостоятелна и способна да ражда нови форми.

Посещението ми в галерията Александър (Alexandre Gallery) за изложбата „Орнитология“ (Ornithology) разкрива още по-ясно връзката между неговата концепция и културните препратки. Заглавието носи три значения: първо, Charlie Parker, известен като „Птицата“ (Bird), революционизира джаза с уникалната си импровизация. Второ, триъгълниците в работите на Уестфол напомнят за клюнове на птици, а трето, Barnett Newman (Барнет Нюман) сравнява естетиката с орнитологията, като подчертава важността на фразирането в изкуството.

Паралелите между музиката и живописта са очевидни. Партнърът на Джаз, Паркър, използва асиметрични фрази, които разрушават ритмичната симетрия, докато Нюман с вертикалните си „зипове“ разделя платната, създавайки динамика и напрежение. В работите на Уестфол, триъгълникът е централният елемент, който държи зрителя в напрежение, като съчетава разделяне и сливане.

Изложбата включва десет маслени и алкидни платна от 2024 и 2025 година, както и седем гуаши, създадени между 2010 и 2025 година. Включена е и стенопис в стълбището, който е разделен на три части – „Конференция на птиците“ I, II и III (2025). Тази структура създава хаос, който е едновременно ритмичен и звуково наситен, като подчертава противоположностите в работата му.

Две гуаши от 2010 година, „Sharp Haze“ и „Olivera“, демонстрират напредъка на Уестфол в използването на диамантите и асиметрията. Централният голям диамант доминира, като е заобиколен от по-малки, които са частично изрязани от ръбовете на хартията. Този статичен модел подсказва, че формата продължава отвъд рамките на платното.

Уестфол е работил в жанра на геометричната абстракция, като се опитва да разруши ритмичните модели, характерни за оп-арт и други течения. В „Орнитология“ и „JuJu (за Уейн Шорър)“ (и двете 2025), той създава динамични композиции, които постоянно се променят, избягвайки стабилността. В „JuJu“ платното е разделено на девет неправилни правоъгълника, всеки от които е разделен диагонално на два триъгълника, като всяка част е боядисана в различен монохроматичен цвят.

Тази серия от произведения бележи нов етап в кариерата на Уестфол. Той се отказва от строга структура и се отдава на импровизация, като избира непредсказуеми цветове и форми. В „Орнитология“ и „Juju (за Уейн Шорър)“, както и в „Кабана I“ и „Кабана II“ (и двете 2024), той разширява границите на плоската абстракция, създавайки вътрешна логика, която е напълно негово дело.

Тази нова серия от платна показва, че Уестфол навлиза в една от най-иновативните фази в своята кариера. Той успява да съчетае хаоса с хармонията, да създаде динамика, която е едновременно ритмична и непредсказуема. Това е ново и смело послание към съвременното изкуство.

Изложбата „Орнитология“ продължава в галерията Александър (25 East 73rd Street, Second and Third Floors, Upper East Side, Манхатън) до 25 октомври. Организирана е от галерията, като представя най-новите творби на Уестфол, които демонстрират неговата способност да преодолява границите на традиционната геометрична абстракция.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Протести срещу компании в Бруклинския военно-морски завод заради връзки с Израел
На улиците около Бруклинския военно-морски завод (Brooklyn Navy Yard) се разгоряха страстни протести. Група активисти се опитаха да блокират входовете, изразявайки недоволство срещ ...
Времето като бариера в изкуствата и необходимостта от промяна
Преди около десетилетие, на едно благотворително събитие, срещнах директор на резиденция в Бруклин, който ме посъветва да кандидатствам за стипендия Van Lier (Ван Лиър). Тогава бях ...
Новият филм за Жан-Мишел Баския започва да разкрива нови страници от неговия живот
От години насам интересът към живота и творчеството на Жан-Мишел Баския (Jean-Michel Basquiat) остава жив, въпреки че за новия биографичен филм „Само Живее“ (Samo Lives) няма много ...
Лондонските арт събития през октомври – между традиция и иновация
Месец преди откриването на Frieze London и Frieze Masters, организаторите разкриха какво ще представят някои от изложителите в своите щандове. Двете събития, които ще се проведат е ...
Премахването на улична инсталация на Карлос Крус-Диес поражда въпроси за ценностите при публичното изкуство
В Коръл Гейбълс, Флорида, произведение на венецуелския художник Карлос Крус-Диес (Carlos Cruz-Diez), което украсяваше пешеходна пътека, беше премахнато вследствие на нова заповед о ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Протести срещу компании в Бруклинския военно-морски завод заради връзки с Израел
На улиците около Бруклинския военно-морски завод (Brooklyn Navy Yard) се разгоряха страстни протести. Група активисти се опитаха да блокират входовете, изразявайки недоволство срещ ...
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Един от изчезналите видове манганов син цвят се оказа ключов елемент в създаването на шедьовъра на Джаксън Полък (Jackson Pollock) от 1948 година, номер 1А. Това платно, разпръснат ...
Цените за нови художници – между праг и реалност
В последните години цените на произведенията на млади и нови художници станаха обект на ожесточени дебати. Много от участниците в арт пазара смятат, че цените са значително завишен ...
Есенната равноденствена карта: разрушение и ново начало
Настъпването на есенното равноденствие винаги носи със себе си усещане за преход и ново начало. В този момент светът бавно се променя, като се готви за по-дългите нощи и по-студени ...
Изкуството като форма на съпротива в залива
След дългото, дъждовно лято, културният пейзаж край американският залив започва да се събужда от летаргията си. Галериите и музеите се връщат към живота си, като предлагат нови изл ...
Тикер в 01:00 ч.
На улиците около Бруклинския военно-морски завод (Brooklyn Navy Yard) се разгоря ...
Начало Под прожектора
144
Под прожектора

Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“

Посещението ми в галерията Александър (Alexandre Gallery) за изложбата „Орнитология“ (Ornithology) разкрива още по-ясно връзката между неговата концепция и културните препратки. Паралелите между музиката и живописта са очевидни. Изложбата включва десет маслени и алкидни платна от 2024 и 2025 година, както и седем гуаши, създадени между 2010 и 2025 година.

| 17 Септември 2025, 23:25 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“
Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“
Снимка © DPA

През 2006 година, при разговор със Стивън Уестфол (Stephen Westfall), той разказа за своето дългогодишно влечение към възможностите на изкривената мрежа. Тогава той свързва Агнес Мартин (Agnes Martin) с Паул Кле (Paul Klee), търсейки нови начини за изразяване чрез структура, която съчетава различни културни елементи. В неговата работа присъстват нативо килими, снимки на Уолкър Еванс (Walker Evans) и дори табла за резултати от NASCAR. Този микс от символи и знаци създава усещане за структура, която е едновременно самостоятелна и способна да ражда нови форми.

Посещението ми в галерията Александър (Alexandre Gallery) за изложбата „Орнитология“ (Ornithology) разкрива още по-ясно връзката между неговата концепция и културните препратки. Заглавието носи три значения: първо, Charlie Parker, известен като „Птицата“ (Bird), революционизира джаза с уникалната си импровизация. Второ, триъгълниците в работите на Уестфол напомнят за клюнове на птици, а трето, Barnett Newman (Барнет Нюман) сравнява естетиката с орнитологията, като подчертава важността на фразирането в изкуството.

Паралелите между музиката и живописта са очевидни. Партнърът на Джаз, Паркър, използва асиметрични фрази, които разрушават ритмичната симетрия, докато Нюман с вертикалните си „зипове“ разделя платната, създавайки динамика и напрежение. В работите на Уестфол, триъгълникът е централният елемент, който държи зрителя в напрежение, като съчетава разделяне и сливане.

Изложбата включва десет маслени и алкидни платна от 2024 и 2025 година, както и седем гуаши, създадени между 2010 и 2025 година. Включена е и стенопис в стълбището, който е разделен на три части – „Конференция на птиците“ I, II и III (2025). Тази структура създава хаос, който е едновременно ритмичен и звуково наситен, като подчертава противоположностите в работата му.

Две гуаши от 2010 година, „Sharp Haze“ и „Olivera“, демонстрират напредъка на Уестфол в използването на диамантите и асиметрията. Централният голям диамант доминира, като е заобиколен от по-малки, които са частично изрязани от ръбовете на хартията. Този статичен модел подсказва, че формата продължава отвъд рамките на платното.

Уестфол е работил в жанра на геометричната абстракция, като се опитва да разруши ритмичните модели, характерни за оп-арт и други течения. В „Орнитология“ и „JuJu (за Уейн Шорър)“ (и двете 2025), той създава динамични композиции, които постоянно се променят, избягвайки стабилността. В „JuJu“ платното е разделено на девет неправилни правоъгълника, всеки от които е разделен диагонално на два триъгълника, като всяка част е боядисана в различен монохроматичен цвят.

Тази серия от произведения бележи нов етап в кариерата на Уестфол. Той се отказва от строга структура и се отдава на импровизация, като избира непредсказуеми цветове и форми. В „Орнитология“ и „Juju (за Уейн Шорър)“, както и в „Кабана I“ и „Кабана II“ (и двете 2024), той разширява границите на плоската абстракция, създавайки вътрешна логика, която е напълно негово дело.

Тази нова серия от платна показва, че Уестфол навлиза в една от най-иновативните фази в своята кариера. Той успява да съчетае хаоса с хармонията, да създаде динамика, която е едновременно ритмична и непредсказуема. Това е ново и смело послание към съвременното изкуство.

Изложбата „Орнитология“ продължава в галерията Александър (25 East 73rd Street, Second and Third Floors, Upper East Side, Манхатън) до 25 октомври. Организирана е от галерията, като представя най-новите творби на Уестфол, които демонстрират неговата способност да преодолява границите на традиционната геометрична абстракция.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Протести срещу компании в Бруклинския военно-морски завод заради връзки с Израел
Времето като бариера в изкуствата и необходимостта от промяна
Новият филм за Жан-Мишел Баския започва да разкрива нови страници от неговия живот
Лондонските арт събития през октомври – между традиция и иновация
Премахването на улична инсталация на Карлос Крус-Диес поражда въпроси за ценностите при публичното изкуство
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Под прожектора
Протести срещу компании в Бруклинския военно-морски завод заради връзки с Израел
Тонът на времето
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Калейдоскоп
Цените за нови художници – между праг и реалност
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.